Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Læremiddelforskning og -udvikling i Danmark
Lærerfællesskaber og realtidsdata i et dansk gymnasium
Læreralkymisten og samtidens voyeurisme
Lærerviden i spændingsfeltet mellem det almene og konkrete
Læringsmiljø på hhx – Resultater fra et forskningsprojekt om handelsgymnasiet
Læringscentreret uddannelse i gymnasiet – kompetencebehov blandt ledere, mellemledere og lærere
Ledelse og organisering i gymnasiet og VUC
Lærernes verden - almendidaktiske refleksioner over klasserumserfaringer
Ledelse til en forandring
Lektier – idealer, realiteter, handlemuligheder
Lektier eller ej?
Lektiers betydning for elevers læring
Lektier er gammeldags
Pædagogisk ledelse handler om didaktisk refleksion. Spørg til lærernes begrundelser for undervisningen
Anbefaling til den pædagogiske ledelse
Overgangen fra grundskole til gymnasium: En elevskrivers håndtering af skiftende skrivekulturer og positioneringer
Mangfoldighed og fællesskab – en etnodidaktisk analyse af kursisttilgange og klasserumskultur på HF og VUC
Matematik B på hhx og stx: fagevaluering 2007
Matematik A på hhx, htx og stx
Læremidler i danskfaget
Matematikudredningen.
Matematikkens nye skrivere
The subject of Mathematics from an international perspective
Baglæns på høje hæle - køn og karriere i dansk gymnasieledelse
Medieforestillinger: En historisk, diskursteoretisk og –analytisk undersøgelse af pædagogiske tekster i og omkring mediedimensionen i gymnasiets danskfag i perioden 1970-2010
Previous
Next