Forskningsdatabase
Abstract

Changing conceptions of nature and landscape, exemplified by the Grand Canyon, focusing on persistent conflicts over its ownership, tourism, proper use, ecology, and protection.

Fakta
Titel
The Grand Canyon as Contested Terrain
Forfatter(e)
David Edwin Nye
Udgiver
Historielærerforeningen for Gymnasiet og HF
Udgivelse
Nr. 235, side 4-9
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
5
Udgivelsesår
2022

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.