Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Mellem solospil og solidaritet
Mentale modeller og eksperimentelt arbejde i fysikundervisningen
Mellem lyst og nødvendighed - en analyse af unges valg af videregående uddannelse
”Det gav mig en idé om, at min fremtid ikke står skrevet i sten”. Midtvejsevaluering af forsøg med karrierelæring i gymnasiet
Gymnasieelevers interesse for de naturvidenskabelige fag
Midtvejsrapport. Udvikling, test og validering af QTI-spørgsmål i en dansk gymnasiekontekst
Mobilens (u)muligheder - Forskningsafrapportering af forsøgs- og udviklingsprojektet M-læring i gymnasiet ved IBC Kolding
Motivation, tilstedeværelse og fastholdelse
Muligheder og udfordringer ved at forene fagmål og innovation i biologiundervisning
Når det er svært at være ung - unges trivsel og mistrivsel i tal
Når gymnasiet er en fremmed verden, kapitel 1: Gymnasiefremmede i de gymnasiale uddannelser
Når gymnasiet er en fremmed verden, kapitel 7: Opsamling og handlemuligheder
Når Gymnasiet er en fremmed verden, kapitel 2: Fag, kriterier og karakterer
Når gymnasiet er en fremmed verden, kapitel 4: Den gode lærer og den gode elev
Når Gymnasiet er en fremmed verden, kapitel 3: Undervisning, sprog og deltagelse
Når gymnasiet er en fremmed verden, kapitel 5: Klassen og det sociale miljø
Når gymnasiet er en fremmed verden, kapitel 6: Hjemme- og fritidsliv
Students’ Narratives, Negotiations, and Choices: A longitudinal study of Danish students’ transition into higher education science, engineering and mathematics
Undersøgelse af danskfagets didaktik
The three waves of the Internet
Sammenhængen mellem folkeskolens faglige niveau og sandsynligheden for at gennemføre en ungdomsuddannelse
Towards Semiocy?? Exploring a New Rationale for Teaching Modes and Media of Hans Christian Andersen Fairytales in Four Commercial Upper-Secondary “Danish” Classes - A Design-Based Educational Intervention
Forsøgsarbejde i gymnasiet
Om projektet gymnasiereform 2017
Nye lærerroller på VUC – Øget gennemførelse gennem social ansvarlighed
Previous
Next