Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Speaking like a ‘good student’: Norms and deviations in contemporary upper secondary education in Denmark
Levbare ungdomsliv: Om unges bestræbelser på at trives
Ensomhed blandt unge En kvalitativ undersøgelse af unges oplevelser af ensomhed
Idealer og forventninger til børn og unge En spørgeskemaundersøgelse om trivsel og oplevelser af pres og motivation
Perspektiverende efterord: Hvad nu hvis kroppen ikke er den eneste aktør i det dramatikpædagogiske rum?
Fagdidaktisk projekt som afsæt for at motivere elever i historieundervisningen
Faglighed i gymnasiet
Elevperspektiver på fremmedsprog fra grundskole til gymnasium En motivations- og barriereanalyse
Faglighed i gymnasiet - Engelsk : DelForskningsrapport 5
Magt og afmagt – om it i gymnasiet
Returning to class : Connections between language practices, educational identities and classed positions
Factfulness og almendannelse i praksis
Fra universitetskandidat til gymnasielærer : En Bourdieu-inspireret analyse af lærersocialisering gennem det gymnasiale pædagogikum
Uddannelse til erhvervsskolelærer en diplomuddannelse i et spændingsfelt mellem erhvervsrettet efteruddannelse, voksenuddannelse og professionsrettet videreuddannelse
Den uendelige historie om Den Kolde Krig
De uappetitligste fyre : Homoseksuelle mænd i Københavns dagblade, ca. 1900
Tilblivelsen af eliteidrætslovene i 1984 og 2004
Veje til verdensborgerskab - Global dannelse i gymnasiet
Folkeafstemningerne i 1920 og selvbestemmelsesretten i dag : Det regionale krigsberedskab under Den Kolde Krig (redaktionsfejl)
Alkohol blandt gymnasie- og erhvervsskoleelever, alkoholvaner, alkoholkultur og trivsel
Naturvidenskabens bidrag til almendannelsen
Om den fjerde og sidste bog i serien I: Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning : detektion, diagnosticering og intervention
Almen studieforberedelse og innovativ kompetence: En undersøgelse af 1.g’eres brug af skrivning som medie til innovation i fagligt samspil
Prøver med 24 timers forberedelse
Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning : – detektion, diagnosticering og intervention
Next