Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Betydningen af studenternes sociale baggrund før og efter gymnasiereformen
Minoritetskristendom i Danmark
Kortlægning af lærernes arbejdstid på de almene gymnasier
Efteruddannelse i forbindelse med gymnasiereformen
The Emotional Community of Social Science Teaching
Skriveridentitet på hf – unge kursisters perspektiv på skriveudfordringer
Gruppearbejde som en demokratisk aktivitet
Stort set alle elever bruger maskinoversættelse i undervisningen - gør du?
Gruppesamtaler var med til at reducere gymnasieelevers druk
Fra Engelsk til Engelsk : Beretning fra et NCFF-støttet samarbejdsprojekt mellem tre nordjyske gymnasier og Aalborg Universitet med fokus på de overgangsudfordringer, nye studerende oplever indenfor faget Engelsk.
Historieundervisning i Danmark – epokale tendenser, kontinuitet og forandring i lærebøger og læremidler
Elever taler om kultur, globalisering, værdier og handlemuligheder
Styrkelse af tyskfaget i Danmark gennem mindretallets pædagogiske og didaktiske kompetencer
UNG19 : Sundhed og trivsel på gymnasiale uddannelser 2019
Udvikling af et redskab til måling af science-kapital
Fra konkurrencestat til sikkerhedsstat : Staten under og efter globaliseringen
Computational Thinking i et forskningsperspektiv
Elevperspektiver på fremmedsprog fra grundskole til gymnasium. En motivations- og barriereanalyse
Samfundsfag handler også om følelser
I Tyskland skal lærere overholde principper for kontroversielle emner
Computational Thinking i Matematik og Naturvidenskab (CTiMNAT)
Computational thinking i matematik, naturfag og samfundsfag : hvorfor, hvad og hvordan?
Lærerviden i spændingsfeltet mellem det almene og konkrete
Speaking like a ‘good student’: Norms and deviations in contemporary upper secondary education in Denmark
Levbare ungdomsliv: Om unges bestræbelser på at trives
Next