Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Sammenhængen mellem folkeskolens faglige niveau og sandsynligheden for at gennemføre en ungdomsuddannelse
Vidensmedier på nettet
Fra universitetskandidat til gymnasielærer. En Bourdieu-inspireret analyse af lærersocialisering gennem det gymnasiale pædagogikum.
Nogle elever får lave karakterer trods fint fagligt niveau
Etnografi i sprogundervisningen – et blik på sproglig variation
Kultur- og samfundsfagsgruppen på hf
Kritisk kulturel bevidsthed i franskfaget
Det samme eller helt forskelligt?
Tilbage i STEM-pipelinen
Forestillinger om og veje til at blive gymnasielærer
Sproghistorie i Almen sprogforståelse (AP) i gymnasiet. En bro til sprogstudier på universitetet?
Hvad er kvalitet i matematik- og naturfagsundervisning?
Et sprogtypologisk blik på alverdens sprog
"Det er sgu ikke lige mig" - Interview med unge, der ikke er gået i gang med en ungdomsuddannelse
Kronikken: Den almene betydning af sprogforståelse
STEAM på museer
Veje til ungdomsuddannelse 1: Statitiske analyser af folkeskolens betydning for unges påbegyndelse og gennemførelse af en ungdomsuddannelse
Internetbaseret materiale i fremmedsprogsundervisningen – nye udfordringer for læreren
Litteratur som kontaktzone i engelskklassen
Geovidenskab i overblik
Udfordringer ved undervisning i enzymer
Almen Sprogforståelse: hvad er det?
Demokratisk dannelse til aktivt interkulturelt medborgerskab
Hvad sker der med vores uddannelser?
Veje til ungdomsuddannelse 2: Kvalitative interview med skoleledere, lærere, elever og UU-vejledere
Next