Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Etnografi i sprogundervisningen – et blik på sproglig variation
Kultur- og samfundsfagsgruppen på hf
Kritisk kulturel bevidsthed i franskfaget
Det samme eller helt forskelligt?
Tilbage i STEM-pipelinen
Forestillinger om og veje til at blive gymnasielærer
Sproghistorie i Almen sprogforståelse (AP) i gymnasiet. En bro til sprogstudier på universitetet?
Hvad er kvalitet i matematik- og naturfagsundervisning?
Et sprogtypologisk blik på alverdens sprog
"Det er sgu ikke lige mig" - Interview med unge, der ikke er gået i gang med en ungdomsuddannelse
Kronikken: Den almene betydning af sprogforståelse
STEAM på museer
Nogle elever får lave karakterer trods fint fagligt niveau
Veje til ungdomsuddannelse 1: Statitiske analyser af folkeskolens betydning for unges påbegyndelse og gennemførelse af en ungdomsuddannelse
Internetbaseret materiale i fremmedsprogsundervisningen – nye udfordringer for læreren
Litteratur som kontaktzone i engelskklassen
Geovidenskab i overblik
Udfordringer ved undervisning i enzymer
Almen Sprogforståelse: hvad er det?
Demokratisk dannelse til aktivt interkulturelt medborgerskab
Hvad sker der med vores uddannelser?
Veje til ungdomsuddannelse 2: Kvalitative interview med skoleledere, lærere, elever og UU-vejledere
At skrive kinesisk – mere end blot et penselstrøg?
Undervisningsorganisering, -former og -medier – på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser / Powerpoint
Increasing the admission rate to upper secondary school: the case of lower secondary school student career guidance
Next