Hvad nu hvis kroppen ikke er eneste aktør i det dramatikpædagogiske rum? Hvad nu hvis scene og rekvisitter ikke alene er noget, der tages i brug i den sceniske situation? Hvad nu hvis scene og rekvisitter, sammen med skoletasker, kroppe, mobiletelefoner, penalhuse, klokke, skemaer, tyggegummi, læreplan alle har agens, så de ikke alene er noget mennesker bruger, men også selv handler? Hvad nu hvis det er i relationerne mellem alle disse materialiteter, at faglig læring i dramatik bliver til? Hvad nu hvis det er dette samspil mellem humane og non-humane aktører, der organiserer det, vi forstår ved det dramatikpædagogiske rum snarere end menneskers intentioner og mål?
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Perspektiverende efterord: Hvad nu hvis kroppen ikke er den eneste aktør i det dramatikpædagogiske rum?
Forfatter(e)
Mie Buhl
Udgiver
Syddansk Universitet
Udgivelse
Udgave 1, s. 112-125
Genre
Bidrag til bog
Omfang, antal sider
13
Udgivelsesår
2023
Praktisk-æstetiske fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.