Forskningsdatabase
Abstract

Hvad nu hvis kroppen ikke er eneste aktør i det dramatikpædagogiske rum? Hvad nu hvis scene og rekvisitter ikke alene er noget, der tages i brug i den sceniske situation? Hvad nu hvis scene og rekvisitter, sammen med skoletasker, kroppe, mobiletelefoner, penalhuse, klokke, skemaer, tyggegummi, læreplan alle har agens, så de ikke alene er noget mennesker bruger, men også selv handler? Hvad nu hvis det er i relationerne mellem alle disse materialiteter, at faglig læring i dramatik bliver til? Hvad nu hvis det er dette samspil mellem humane og non-humane aktører, der organiserer det, vi forstår ved det dramatikpædagogiske rum snarere end menneskers intentioner og mål?

Fakta
Titel
Perspektiverende efterord: Hvad nu hvis kroppen ikke er den eneste aktør i det dramatikpædagogiske rum?
Forfatter(e)
Mie Buhl
Udgiver
Syddansk Universitet
Udgivelse
Udgave 1, s. 112-125
Genre
Bidrag til bog
Omfang, antal sider
13
Udgivelsesår
2023

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.