Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Pædagogik og motivation
Unges holdninger til pædagogik, viden og uddannelse
Viljen til forandring i tale og handling
Videnskabsretorik og skrivedidaktik
Sammenlignende fagdidaktik på systemisk og kognitivt grundlag med udgangspunkt i fagligt samspil i gymnasiet
Problemformuleringen i praksis
Projektarbejdsformen på hhx og htx
Den sproglige dimension i naturfagsundervisningen – fokus på tekstbogen (også) i det flersprogede klasserum
To fag i et symbiotisk konkurrenceforhold
Ny skriftlighed? Evaluering af det skriftlige arbejde efter gymnasiereformen
Sporskifte i gymnasiet - Reform og handlemuligheder
Læringssamarbejde – en etnodidaktisk analyse af Cooperative Learning på hf og VUC
Social inklusion/eksklusion i tale og handling på HF & VUC
Teamorganisering: En evaluering af teamorganisering og teamsamarbejde på treårige gymnasiale uddannelser
Og flere dikotomier: Den bekymrede og den konstruktive? Eller: Vi kan bare tage udgangspunkt i praksis!
Fagdidaktikkens autonomi
Fagdidaktiske diskurser: Fagdidaktik som videnskab, som politisk diskurs og som praksisvejledning
Fagdidaktisk forskning – mellem punkt 0-diskussioner, x-faktorer og kulturbegreber
Gymnasiereformens modernisering af almendannelsen
Gymnasiereformen – 5 år efter – en poleret artikel
Almendannelse og studieforberedelse i kompetenceudviklingens æra
Progressionsforestillinger
Evaluering af tablettens indvirkning på læring og undervisningspraksis
Modernitetsdiskurs og lærerbevidsthed
I forbindelse med team skal der nødigt være kærlighed'
Previous
Next