Forskningsdatabase
Abstract

De ”bløde” naturvidenskabelige fag, biologi og geografi, lider ikke under de samme rekrutteringsmæssige problemer som de ”hårde”, fysik og kemi. I artiklen foreslås nogle mulige forklaringer på dette fænomen, og mulighederne for udnyttelse af geografis og biologis erfaringer inden for fysik og kemi diskuteres. Styrkelse af naturvidenskab i de gymnasiale uddannelser kunne med fordel omfatte alle fire fag, og mere tværfagligt samarbejde mellem hårde og bløde naturvidenskabelige fag er en farbar vej frem.

Fakta
Titel
Biologi og geografi: Årsager til en ”succes”
Forfatter(e)
Kjeld Rasmussen
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2001 (5)
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2001

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.