De ”bløde” naturvidenskabelige fag, biologi og geografi, lider ikke under de samme rekrutteringsmæssige problemer som de ”hårde”, fysik og kemi. I artiklen foreslås nogle mulige forklaringer på dette fænomen, og mulighederne for udnyttelse af geografis og biologis erfaringer inden for fysik og kemi diskuteres. Styrkelse af naturvidenskab i de gymnasiale uddannelser kunne med fordel omfatte alle fire fag, og mere tværfagligt samarbejde mellem hårde og bløde naturvidenskabelige fag er en farbar vej frem.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Biologi og geografi: Årsager til en ”succes”
Forfatter(e)
Kjeld Rasmussen
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2001 (5)
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2001
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.