Forskningsdatabase
Abstract

De ”bløde” naturvidenskabelige fag, biologi og geografi, lider ikke under de samme rekrutteringsmæssige problemer som de ”hårde”, fysik og kemi. I artiklen foreslås nogle mulige forklaringer på dette fænomen, og mulighederne for udnyttelse af geografis og biologis erfaringer inden for fysik og kemi diskuteres. Styrkelse af naturvidenskab i de gymnasiale uddannelser kunne med fordel omfatte alle fire fag, og mere tværfagligt samarbejde mellem hårde og bløde naturvidenskabelige fag er en farbar vej frem.

Fakta
Titel
Biologi og geografi: Årsager til en ”succes”
Forfatter(e)
Kjeld Rasmussen
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2001 (5)
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2001

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.