Forskningsdatabase
Abstract

Hvis man skal fremhæve en enkelt faktor, der mere end alle andre er bestemmende for, hvordan fysikundervisningen foregår i gymnasiet, så er det Selv i perioder med livlig debat og ændringer af bekendtgørelser mv. fungerer traditionen som skibets køl, der stabiliserer kursen. Kun når brede kredse af faglærere engagerer sig i reformerende udviklingsarbejde, er der mulighed for vedvarende ændringer af kursen.

Fakta
Titel
Reformer og traditioner i gymnasiets fysikundervisning
Forfatter(e)
Karin Beyer
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2004 (1)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2004

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.