Forskningsdatabase
Abstract

I 2004 forsvarede jeg min ph.d.-afhandling Praktisk Originalitet. I den undersøger jeg den anonyme vilje til originalitet, som den udspiller sig i det gymnasieskriftlige. Her er det gymnasieskriftlige også udgangspunktet. Hensigten er dels at vise, hvordan originaliteten læses der, dels at diskutere i hvis tjeneste en svært bestemmelig størrelse som originalitet står. Mange mere eller mindre ekspliciterede interesser mødes nemlig i viljen til originalitet, og det er værd at være opmærksom på, for ved man ikke, hvad den konkrete fordring egentlig involverer, risikerer man at gå galt i byen, ikke bare i det gymnasieskriftlige, men også fx i det skriftlige i de videregående uddannelser.

Fakta
Titel
Originalitet i teksten og tiden
Forfatter(e)
Signe Plldal Hansen
Udgiver
Gjallerhorn, VIA University College
Udgivelse
Gjallerhorn 2008 (7)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
52-59
Udgivelsesår
2008

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.