Forskningsdatabase
Abstract

I foråret 1999 nedsatte Uddannelsesstyrelsen en arbejdsgruppe, der skulle undersøge mulighederne og kortlægge forhindringerne for at tilrettelægge projektarbejde i naturfag.  Dette hæfte er resultat af gruppens arbejde. Hæftet starter med en kort introduktion til projektarbejde i naturfag. Derefter beskrives i kapitel 2 projektarbejdet, som eleverne har mødt det i folkeskolen, og i kapitel 3 som de vil møde det senere i deres karriere. I kapitlerne 4, 5 og 6 gennemgås de forskellige faser i projektarbejdets forløb, mens kapitel 7 handler om naturfagsprojekter i relation til pensum og eksamen. Kapitel 8 indeholder en række konkrete eksempler på projektforløb i naturfag, og dette kapitel bygger på erfaringerne fra en konference, Undervisningsministeriet afholdt om forsøgsmuligheder i naturfag i august 2000. Det er arbejdsgruppens håb, at dette kapitel kan tjene som inspiration til den måde, hvorpå projektarbejdet kan inddrages i naturfag.

Fakta
Titel
Projektarbejde i naturfag - i det almene gymnasium
Forfatter(e)
Claus Jessen
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2002

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.