Forskningsdatabase
Abstract

Hf skal gennemføres med vægt på både det teoretiske og det anvendelsesorienterede. I publikationen foldes begrebet anvendelsesorientering ud, og der er inspiration til, hvordan begrebet kan bruges i praksis i undervisningen. Begrebet belyses teoretisk ud fra forskellige læringsstrategier, hvor innovation fremhæves som et eksempel på anvendelsesorienteret undervisning. Publikationen indeholder eksempler på tematiske samarbejdsformer mellem skoler og kommuner, institutioner, virksomheder og erhverv. Publikationen indeholder endvidere en idébank med praktiske anvendelsesorienterede forløb, som har anvendt i praksis. Publikationens indhold bygger på erfaringer fra flere hf-skoler.

Fakta
Titel
Anvendt hf - inspiration til anvendelsesorientering
Forfatter(e)
Morten Overgaard Nielsen og Erik Terp
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2009

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.