Forskningsdatabase
Abstract

Hf skal gennemføres med vægt på både det teoretiske og det anvendelsesorienterede. I publikationen foldes begrebet anvendelsesorientering ud, og der er inspiration til, hvordan begrebet kan bruges i praksis i undervisningen. Begrebet belyses teoretisk ud fra forskellige læringsstrategier, hvor innovation fremhæves som et eksempel på anvendelsesorienteret undervisning. Publikationen indeholder eksempler på tematiske samarbejdsformer mellem skoler og kommuner, institutioner, virksomheder og erhverv. Publikationen indeholder endvidere en idébank med praktiske anvendelsesorienterede forløb, som har anvendt i praksis. Publikationens indhold bygger på erfaringer fra flere hf-skoler.

Fakta
Titel
Anvendt hf - inspiration til anvendelsesorientering
Forfatter(e)
Morten Overgaard Nielsen og Erik Terp
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2009

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.