Hf skal gennemføres med vægt på både det teoretiske og det anvendelsesorienterede. I publikationen foldes begrebet anvendelsesorientering ud, og der er inspiration til, hvordan begrebet kan bruges i praksis i undervisningen. Begrebet belyses teoretisk ud fra forskellige læringsstrategier, hvor innovation fremhæves som et eksempel på anvendelsesorienteret undervisning. Publikationen indeholder eksempler på tematiske samarbejdsformer mellem skoler og kommuner, institutioner, virksomheder og erhverv. Publikationen indeholder endvidere en idébank med praktiske anvendelsesorienterede forløb, som har anvendt i praksis. Publikationens indhold bygger på erfaringer fra flere hf-skoler.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Anvendt hf - inspiration til anvendelsesorientering
Forfatter(e)
Morten Overgaard Nielsen og Erik Terp
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2009
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.