Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Minoritetskristendom i Danmark
Kortlægning af lærernes arbejdstid på de almene gymnasier
Efteruddannelse i forbindelse med gymnasiereformen
The Emotional Community of Social Science Teaching
Elever taler om kultur, globalisering, værdier og handlemuligheder
Styrkelse af tyskfaget i Danmark gennem mindretallets pædagogiske og didaktiske kompetencer
UNG19 : Sundhed og trivsel på gymnasiale uddannelser 2019
Udvikling af et redskab til måling af science-kapital
Computational Thinking i et forskningsperspektiv
Samfundsfag handler også om følelser
I Tyskland skal lærere overholde principper for kontroversielle emner
Computational Thinking i Matematik og Naturvidenskab (CTiMNAT)
Computational thinking i matematik, naturfag og samfundsfag : hvorfor, hvad og hvordan?
Lærerviden i spændingsfeltet mellem det almene og konkrete
Speaking like a ‘good student’: Norms and deviations in contemporary upper secondary education in Denmark
Levbare ungdomsliv: Om unges bestræbelser på at trives
Ensomhed blandt unge En kvalitativ undersøgelse af unges oplevelser af ensomhed
Idealer og forventninger til børn og unge En spørgeskemaundersøgelse om trivsel og oplevelser af pres og motivation
Fagdidaktisk projekt som afsæt for at motivere elever i historieundervisningen
Faglighed i gymnasiet
Faglighed i gymnasiet - Engelsk : DelForskningsrapport 5
Magt og afmagt – om it i gymnasiet
Returning to class : Connections between language practices, educational identities and classed positions
Factfulness og almendannelse i praksis
Fra universitetskandidat til gymnasielærer : En Bourdieu-inspireret analyse af lærersocialisering gennem det gymnasiale pædagogikum
Previous
Next