Formålet med undersøgelsen er at danne grundlag for en dialog mellem Undervisningsministeriet, erhvervsskolerne og professionshøjskolerne om udviklingen af eventuelle STEM-rettede moduler i den pædagogiske diplomuddannelse målrettet undervisere på erhvervsskolerne.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
STEM-grundfag på erhvervsuddannelserne : Analyse af undervisningspraksisser og undervisernes kvalifikationer og kompetenceudviklingsbehov
Forfatter(e)
Mette Slottved, Kira Solveig Larsen, Else Ladekjær og Peter Koudahl
Udgiver
VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
69
Udgivelsesår
2019
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.