Forskningsdatabase
Abstract

Denne rapport er et resultat af et forskningsprojekt om et gymnasialt talentakademi gennemført i årene 2017-2018. Projektet blev til gennem støtte fra Institut for Læring og Filosofi, som vi takker for finansieringen af en deltidsstilling gennem den 1-årige projektperiode. Hovedparten af det empiriske forskningsarbejde i projektet blev udført af videnskabelig assistent Anna Bomholt henover skoleåret 2017-2018. Det bestod af feltarbejde på to udvalgte gymnasier, hvor observationer og interview med en række deltagende undervisere og elever spiller den vigtigste rolle.

Fakta
Titel
Talentakademiet: Når elever bliver til talenter og undervisning til talentaktiviteter
Forfatter(e)
Rasmussen, Annette; Bomholt, Anna
Udgiver
Aalborg Universitet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
73
Udgivelsesår
2020

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.