Forskningsdatabase
Abstract

Denne rapport er et resultat af et forskningsprojekt om et gymnasialt talentakademi gennemført i årene 2017-2018. Projektet blev til gennem støtte fra Institut for Læring og Filosofi, som vi takker for finansieringen af en deltidsstilling gennem den 1-årige projektperiode. Hovedparten af det empiriske forskningsarbejde i projektet blev udført af videnskabelig assistent Anna Bomholt henover skoleåret 2017-2018. Det bestod af feltarbejde på to udvalgte gymnasier, hvor observationer og interview med en række deltagende undervisere og elever spiller den vigtigste rolle.

Fakta
Titel
Talentakademiet: Når elever bliver til talenter og undervisning til talentaktiviteter
Forfatter(e)
Rasmussen, Annette; Bomholt, Anna
Udgiver
Aalborg Universitet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
73
Udgivelsesår
2020

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.