Denne rapport er et resultat af et forskningsprojekt om et gymnasialt talentakademi gennemført i årene 2017-2018. Projektet blev til gennem støtte fra Institut for Læring og Filosofi, som vi takker for finansieringen af en deltidsstilling gennem den 1-årige projektperiode. Hovedparten af det empiriske forskningsarbejde i projektet blev udført af videnskabelig assistent Anna Bomholt henover skoleåret 2017-2018. Det bestod af feltarbejde på to udvalgte gymnasier, hvor observationer og interview med en række deltagende undervisere og elever spiller den vigtigste rolle.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Talentakademiet: Når elever bliver til talenter og undervisning til talentaktiviteter
Forfatter(e)
Rasmussen, Annette; Bomholt, Anna
Udgiver
Aalborg Universitet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
73
Udgivelsesår
2020
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.