Forskningsdatabase
Abstract

Denne rapport evaluerer læringskonsulenternes indsatser og de umiddelbare konsekvenser heraf. Evalueringens formål er både at evaluere indsatserne og give anbefalinger til fremtidig praksis. Rapporten bygger på en spørgeskemaundersøgelse blandt alle de personer i grundskolen, på erhvervsskoler og gymnasier, der har deltaget i læringskonsulenternes vejledning i skoleåret 2017/2018. Desuden er der gennemført interview på 26 skoler, fordelt på 14 grundskoler, 4 erhvervsskoler og 8 gymnasieskoler.

Fakta
Titel
Evaluering af Undervisningsministeriets læringskonsulentforløb og -aktiviteter: Indsatser på grundskole-, erhvervsuddannelses- og gymnasieområdet
Forfatter(e)
Bente Bjørnholt, Thea Lund Jakobsen, Lasse Hønge Flarup, Niels Matti Søndergaard, Anders Bo Bojesen, Tobias Sønderby Jørgensen, Johan Juliussen, Sara Hach og Thea Suldrup Jørgensen
Udgiver
VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
120
Udgivelsesår
2019

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.