Denne rapport evaluerer læringskonsulenternes indsatser og de umiddelbare konsekvenser heraf. Evalueringens formål er både at evaluere indsatserne og give anbefalinger til fremtidig praksis. Rapporten bygger på en spørgeskemaundersøgelse blandt alle de personer i grundskolen, på erhvervsskoler og gymnasier, der har deltaget i læringskonsulenternes vejledning i skoleåret 2017/2018. Desuden er der gennemført interview på 26 skoler, fordelt på 14 grundskoler, 4 erhvervsskoler og 8 gymnasieskoler.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Evaluering af Undervisningsministeriets læringskonsulentforløb og -aktiviteter: Indsatser på grundskole-, erhvervsuddannelses- og gymnasieområdet
Forfatter(e)
Bente Bjørnholt, Thea Lund Jakobsen, Lasse Hønge Flarup, Niels Matti Søndergaard, Anders Bo Bojesen, Tobias Sønderby Jørgensen, Johan Juliussen, Sara Hach og Thea Suldrup Jørgensen
Udgiver
VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
120
Udgivelsesår
2019
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.