Forskningsdatabase
Abstract

I bogen præsenterer Steen Beck teoretisk pædagogikum og de didaktiske principper, som ligger til grund for uddannelsen. Han introducerer ligeledes til det teoretiske grundlag. Bogen lægger op til analyse og afklaring, bl.a. gennem inddragelsen af en række cases, som læseren kan arbejde videre med. Den indeholder kapitlerne: - Nutidens gymnasium og pædagogikum - De gymnasiale uddannelsers formål i et undervisningsperspektiv - Didaktik, læringsrum, vidensformer - Kommunikation og dialog - Differentiering, evaluering, lektier - Livet i klassen - Motivation, deltagerforudsætninger og mestringsstrategier - Teorier om læring og undervisning

Fakta
Titel
Didaktisk tænkning på arbejde : en brugs til almendidaktik på det gymnasiale pædagogikum
Forfatter(e)
Steen Beck
Udgiver
Frydenlund
Udgivelse
Genre
Bog
Omfang, antal sider
336
Udgivelsesår
2019

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.