Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Sammenlignende fagdidaktik på systemisk og kognitivt grundlag med udgangspunkt i fagligt samspil i gymnasiet
Problemformuleringen i praksis
Projektarbejdsformen på hhx og htx
Den sproglige dimension i naturfagsundervisningen – fokus på tekstbogen (også) i det flersprogede klasserum
To fag i et symbiotisk konkurrenceforhold
Ny skriftlighed? Evaluering af det skriftlige arbejde efter gymnasiereformen
Sporskifte i gymnasiet - Reform og handlemuligheder
Læringssamarbejde – en etnodidaktisk analyse af Cooperative Learning på hf og VUC
Social inklusion/eksklusion i tale og handling på HF & VUC
Teamorganisering: En evaluering af teamorganisering og teamsamarbejde på treårige gymnasiale uddannelser
Og flere dikotomier: Den bekymrede og den konstruktive? Eller: Vi kan bare tage udgangspunkt i praksis!
Fagdidaktikkens autonomi
Fagdidaktiske diskurser: Fagdidaktik som videnskab, som politisk diskurs og som praksisvejledning
Fagdidaktisk forskning – mellem punkt 0-diskussioner, x-faktorer og kulturbegreber
Gymnasiereformens modernisering af almendannelsen
Gymnasiereformen – 5 år efter – en poleret artikel
Almendannelse og studieforberedelse i kompetenceudviklingens æra
Progressionsforestillinger
Evaluering af tablettens indvirkning på læring og undervisningspraksis
Modernitetsdiskurs og lærerbevidsthed
I forbindelse med team skal der nødigt være kærlighed'
Rektor som forandringsagent
Integreret evaluering – et pædagogisk eksperiment
Lærerprofessionalisme og organisatorisk læring
Udvikling af undervisningen
Previous
Next