Artiklen tager udgangspunkt i et igangværende PhD-projekt, som er bygget op omkring et pædagogisk eksperiment, kaldet den faglige evaluerende lærer-elevsamtale. Denne samtale integrerer evaluering og undervisning i én arbejdsproces og leverer ‘her og nu’ evalueringer. Eksperimentet er gennemført som et aktionsforskningssprojekt med 8 lærere og gymnasieklasser i skoleåret 2002/2003. Projektets forskningsmæssige formål er at undersøge den integrerede evaluering som en systematisk og fortløbende refleksion af den faglige undervisning.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Integreret evaluering – et pædagogisk eksperiment
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 47, s. 153-186
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
34
Udgivelsesår
2004
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Uddannelse og samfund
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.