Forskningsdatabase
Abstract

Artiklen tager udgangspunkt i et igangværende PhD-projekt, som er bygget op omkring et pædagogisk eksperiment, kaldet den faglige evaluerende lærer-elevsamtale. Denne samtale integrerer evaluering og undervisning i én arbejdsproces og leverer ‘her og nu’ evalueringer. Eksperimentet er gennemført som et aktionsforskningssprojekt med 8 lærere og gymnasieklasser i skoleåret 2002/2003. Projektets forskningsmæssige formål er at undersøge den integrerede evaluering som en systematisk og fortløbende refleksion af den faglige undervisning.

Fakta
Titel
Integreret evaluering – et pædagogisk eksperiment
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 47, s. 153-186
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
34
Udgivelsesår
2004

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.