Forskningsdatabase
Abstract

Vi ser i evalueringen nærmere på skolernes måder at arbejdet med teamorganisering, deres opfattelser af hvad teamsamarbejdet kan og skal bruges til, og de opgaver som løses i teamene. Desuden ser vi på lærernes vurdering af deres udbytte af teamsamarbejdet i forhold til den faglige opgave, den didaktiske opgave, den pædagogiske opgave og deres trivsel som medarbejdere. Evalueringen giver både et nationalt billede af teamorganiseringen og et mere detaljeret indblik i lærernes og ledernes erfaringer med teamsamarbejdet i praksis.

Fakta
Titel
Teamorganisering: En evaluering af teamorganisering og teamsamarbejde på treårige gymnasiale uddannelser
Forfatter(e)
Gitte Grønkær Svendsen (Projektleder)
Udgiver
Danmarks Evalueringsinstitut
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
107
Udgivelsesår
2012

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.