Forskningsdatabase
Abstract

Artiklen handler om projektarbejde i det almene gymnasium og fokuserer på hvordan problemformulering foregår i praksis. Den tager udgangspunkt i et igangværende Ph.D.-projekt og er baseret på etnografiske undersøgelser i en gymnasieklasse i skoleårene 2000-2002. Klassen deltager i perioden i et forsøg med lærersamarbejde om tværfagligt projektarbejde under Udviklingsprogrammet, artiklen handler om klassens fjerde og sidste projekt og om de problemstillinger problemformulering rejser i det undervisningspraktiske felt.

Fakta
Titel
Problemformuleringen i praksis
Forfatter(e)
Pia Ravn
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 47, s. 187-222
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
36
Udgivelsesår
2004

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.