Forskningsdatabase
Abstract

Min respons omhandler tre af artiklerne i dette nummer af Cursiv. Jeg problematiserer Frederik Pios modstillinger af dannelse og læring, tilslutter mig Nikolaj Elfs analytiske overvejelser om homogeniserende og heterogeniserende tendenser og foreslår en reorganisering af ideerne i Frede V. Nielsens model over fagdidaktik som integrativt relationsfelt, idet jeg flytter practica-feltet sådan at det kobles til både natura-, ars-, scientia- og didactica. Jeg kan sagtens være bekymret som Frederik Pio, men jeg vil absolut foreslå en anden vej for argumentationen og den fænomenologiske tilgang end Pios dikotomiserende.

Fakta
Titel
Og flere dikotomier: Den bekymrede og den konstruktive? Eller: Vi kan bare tage udgangspunkt i praksis!
Forfatter(e)
Tina Høegh
Udgiver
Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Udgivelse
CURSIV 2012 (9)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
9
Udgivelsesår
2012

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.