Min respons omhandler tre af artiklerne i dette nummer af Cursiv. Jeg problematiserer Frederik Pios modstillinger af dannelse og læring, tilslutter mig Nikolaj Elfs analytiske overvejelser om homogeniserende og heterogeniserende tendenser og foreslår en reorganisering af ideerne i Frede V. Nielsens model over fagdidaktik som integrativt relationsfelt, idet jeg flytter practica-feltet sådan at det kobles til både natura-, ars-, scientia- og didactica. Jeg kan sagtens være bekymret som Frederik Pio, men jeg vil absolut foreslå en anden vej for argumentationen og den fænomenologiske tilgang end Pios dikotomiserende.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Og flere dikotomier: Den bekymrede og den konstruktive? Eller: Vi kan bare tage udgangspunkt i praksis!
Forfatter(e)
Tina Høegh
Udgiver
Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Udgivelse
CURSIV 2012 (9)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
9
Udgivelsesår
2012
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.