Temaet i denne artikel er ledelse i gymnasiet i forbindelse med forandringsprocesser. Der sættes fokus på forholdet rektor/inspektorer – topleder/mellemledere – i den struktur, som er formaliseret gennem ledelsesreformen i 1999. På baggrund af case-undersøgelser af to gymnasier, rejses spørgsmål om gymnasiet reelt er tilført tilstrækkelig ledelseskraft til de ændringer, som ligger i den kommende gymnasiereform.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Rektor som forandringsagent
Forfatter(e)
Marianne Abrahamsen
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 47, s. 97-122
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
26
Udgivelsesår
2004
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.