Forskningsdatabase
Abstract

Temaet i denne artikel er ledelse i gymnasiet i forbindelse med forandringsprocesser. Der sættes fokus på forholdet rektor/inspektorer – topleder/mellemledere – i den struktur, som er formaliseret gennem ledelsesreformen i 1999. På baggrund af case-undersøgelser af to gymnasier, rejses spørgsmål om gymnasiet reelt er tilført tilstrækkelig ledelseskraft til de ændringer, som ligger i den kommende gymnasiereform.

Fakta
Titel
Rektor som forandringsagent
Forfatter(e)
Marianne Abrahamsen
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 47, s. 97-122
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
26
Udgivelsesår
2004

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.