Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Kortlægning af lærernes arbejdstid på de almene gymnasier
Efteruddannelse i forbindelse med gymnasiereformen
Team, styring og frihed – organisering i gymnasiet
Strategi for efteruddannelse og kompetenceudvikling - En teoretisk og empirisk analyse på baggrund af to konferencer
1.g-elever på et science center
Læring og undervisning – didaktiske positioner og praksisformer i gymnasiet
Logiske eller kausale relationer – om elevers sammentænkning af fag
Forstå, Fange og Fastholde: Gymnasieelever, undervisning og interesse for naturfag
Den pædagogiske tilblivelse, Tre fyrtårne i dansk gymnasiepædagogik: Madvig, Tuxen og Højby
Eventyrlig undervisning
Faglighed i gymnasiet - Projektets rammer og design
Faglighed i gymnasiet - Fysik
Faglighed i gymnasiet - Dansk
Faglighed i gymnasiet - Matematik
Udviklingen af fagligheden i gymnasiet
Faglighed i gymnasiet - Engelsk
Literacy og juridiske rollespil på gymnasiet og universitetet
Social differentiering og mobilitet i gymnasiet – Kulturel praksis, sociale positioner og mulighed for inklusion
Elev/student – en teoretisk og empirisk undersøgelse af begrebet studiekompetence
Opslugt, dybt, nært
4 år efter grundskolen: 19-årige om valg og veje i ungdomsuddannelserne
Portfolioevaluering
Undervisning og digitale medier - Distraktion, koncentration og engagement
Læringsmiljøet i gymnasiet
Undervisningskontekst og præmisser for deltagelse - Ifølge elever og lærere
Previous
Next