Forskningsdatabase
Abstract

Det hidtil største nationale forskningsprojekt af sin art i Danmark, Undervisningsorganisering, - former og - medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser 2010-2014, er afrapporteret i fire forskningsrapporteri . Det overordnede fokus har været på nytænkning af undervisningen. Knapt 5100 elever og 550 lærere, fordelt på 60 skoler, har deltaget i undersøgelsen i løbet af de fire år projektet har været i gang. Artiklen tager udgangspunkt i et lille udsnit af det empiriske materiale. På baggrund af de udvalgte empiriske data vil artiklen diskutere elever og læreres tilgange til undervisning, med fokus på undervisningsformer, it-brug, fagligt niveau og elevdeltagelse i undervisningsrelaterede aktiviteter.

Fakta
Titel
Undervisningskontekst og præmisser for deltagelse - Ifølge elever og lærere
Forfatter(e)
Helle Mathiasen
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
IND’s skriftserie, 2016 (43)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
26
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.