Forskningsdatabase
Abstract

I denne artikel tages der udgangspunkt i nogle overvejelser i forhold til danskundervisningens klassikerlæsning i almindelighed og ”De røde Skoe” i særdeleshed, og der præsenteres en analyse af det morbide eventyr, som bør kunne interessere psykoanalytisk indstillede gemytter med baggrund i danskfaget.

Fakta
Titel
Eventyrlig undervisning
Forfatter(e)
Steen Beck
Udgiver
Syddansk Universitet Institut for Kulturvidenskaber
Udgivelse
Gymnasiepædagogik 110 s. 157-179
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
21
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.