Forskningsdatabase
Abstract

Den foreliggende analyserapport er et resultat af en meget lang proces, der strækker sig fra en konkret fagpakke-forsøgsundervisning, over en kvalitativ undersøgelse af de tidligere elever 5-6 år efter de blev studenter og til en efterfølgende analyse, hvor det empiriske materiale er blevet analyseret i en læringsteoretisk optik. Det har ført mig frem til en generel læringsmiljømodel for gymnasiet og nogle bud på hvordan et fagpakkegymnasiums læreprocesser kan beskrives. Dermed har rapporten nogle bidrag til hvilke potentialer, der kan ligge i en fag pakke undervisning.

Fakta
Titel
Læringsmiljøet i gymnasiet
Forfatter(e)
Pernille Ehlers
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 43
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
249
Udgivelsesår
2003

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.