Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Almen Kropsforståelse: En kropsligheds- og bevægelsesorienteret tilgang til dannelse i gymnasiet
Obligationsmatematik
Flersprogethedsdidaktik på tværs af uddannelsesniveauer - konceptualisering, læreplansanalyse og anbefalinger til praksisudvikling
Forskellige Sammen? Etnisk diversitet, oplevelsen af en inkluderende kultur og inkluderende ledelse på de danske gymnasier
Rekruttering & fastholdelse : Region Hovedstaden, rapport om gymnasier med skæv elevsammensætning og vigende søgning
At blive rektor i gymnasiet : når arv og arving finder hinanden
Bæredygtighed og historiefaget - nogle overvejelser
Studieopbygning, fastholdelse og frafald : et strukturelt blik på første år af to STEM-uddannelser
CLIL-stifindere : Flersprogede Veje til Viden og Læring i Gymnasiet
Musikfaget i undervisning og uddannelse
B - for bedre idræt
Minoritetskristendom i Danmark
Dansk gymnasiepædagogik gennem 25 år Kundskabsudvikling og professionalisering
Dunkel pædagogik i tværfagligt samspil – om sanser og følelser i klima, miljø- og bæredygtighedsundervisningen
Digital teknologiforståelse i grundskolen og gymnasiet : En virksomhedsteoretisk analyse af forsøgsfaget teknologiforståelse og informatiks formål og identitet
Mundtlighed i fremmedsprogsundervisningen
Partnerskaber mellem elever og AI: Nye arbejdsmetoder med generativ AI
Scaffolding foreign language learners’ reading strategies using tablet computers at two secondary schools in Denmark
Almendannelsen som ledestjerne - En undersøgelse af almendannelsens funktion i dansk gymnasieundervisning 1775-2000
Omsorg som modstand: Racialisering og hjemstedsskabelse i et dansk gymnasium
Uddannelsesbarrierer : En analyse af 25-årige unges syn på barrierer og potentielle tiltag i uddannelsessystemet
Sproglig opmærksomhed i rammen af en flersprogethedsdidaktik - en konceptualisering på tværs af uddannelsesniveauer
Forskellige Sammen? Etnisk diversitet, oplevelsen af en inkluderende kultur og inkluderende ledelse på de danske gymnasier
Forskningsrapport om trivsel og brug af rusmidler : 1.g-elever på 16 danske gymnasier (STX)
Dealing with and teaching controversial issues – Teachers’ pedagogical approaches to controversial issues in Religious Education and Social Studies
Previous
Next