Forskningsdatabase
Abstract

Formålet med denne undersøgelse er at belyse danske gymnasieelevers engagement og udbytte ved besøg på et science center med fokus på kønsforskelle. Hvilke temaer tiltrækkes eleverne af og hvilke betingelser (herunder opstillingskarakteristika) skal der til, for at oplevelsen bliver udbytterig henholdsvist affektivt og kognitivt? Resultater og analyser vil kunne bruges af opstillingsudviklere på centrene samt af lærere, der planlægger besøg med en klasse på et science center. Endvidere vil de kunne give naturfagslærere inspiration i planlægning og udførelse af eksperimenter på skolerne.

Fakta
Titel
1.g-elever på et science center
Forfatter(e)
Nana Quistgaard
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d.-afhandling
Omfang, antal sider
245
Udgivelsesår
2006

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.