Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Formativ evaluering i gymnasiet
Oral proficiency in second and third foreign languages in the Danish education system
Overgangsproblemer mellem grundskole og gymnasium i fagene dansk, matematik og engelsk
Overgangsproblematikker i uddannelsessystemet
På rette vej - resultater fra anden kortlægningsundersøgelse på fem erhvervsgymnasiale uddannelser i Region Nordjylland 2015
Oversigt over dansksystemet - kortlægning af danskfaget i alle uddannelsesniveauer
Pædagogikum i det almene gymnasium
Oversigt over 28 rapporter om faglighed og gymnasiefremmede til Undervisningsministeriet 2009‐2010
På vej mod et nyt hf - Resultater af hf-evalueringsgruppens arbejde
Pædagogisk brug af IT i gymnasiet og HF: Et nordjysk bidrag til afprøvningen og udforskningen af det virtuelle gymnasium
Pædagogisk ledelse og ledelsesredskaber i det almene gymnasium
Performing Politics in the Classroom: How students enact scenario competence in an ICT-supported educational role-play
Teopæd-opgaven og den fagdidaktiske udfordring
Curriculum' til fremtiden? – Karakteristikker af ‘den nye gymnasieskole’ gennem perspektiver på institution, nybyggeri og elevsubjektiviteter - Ørestad Gymnasium som case
Gymnasiet i det globale – Perspektiver på demokrati, viden og dannelse med globale gymnasier som case
Digitale spor på papiret
Genrer som rammer
Facebook og stile
Forankring af nye ledelses- og organiseringsprincipper i gymnasiet og VUC
Skrivning og skriveudvikling i de gymnasiale matematikfag
Mellem tradition og modernitet: Færøskfaget og den færøskfaglige kontekst i national diskurs. En redegørelse og analyse af fagets idé, praksis og reception i det almene gymnasium
Det 'sikre' valg i en uvis fremtid: En sociologisk analyse af unges motiver for valg af ungdomsuddannelse
Sociotekniske imaginationer i den digitale tidsalders uddannelsesfelt
Udvikling af matematisk modelleringskompetence som matematikundervisningens omdrejningspunkt - hvorfor ikke?
The subject of Physics from an international perspective
Previous
Next