Forskningsdatabase
Abstract

Indholdet i samfundsfag bliver blandt andet skabt i samspil mellem lærer og elever. Elever, der er født i andre lande, er en mulighed for at få andre perspektiver på emner som menneskerettigheder og folkeret. Men det kræver, at underviseren er opmærksom på, at følelser spiller en væsentlig rolle, viser forskning, som Katarina Blennow fra Lunds Universitet står bag.

Fakta
Titel
Samfundsfag handler også om følelser
Forfatter(e)
Katarina Blennow
Udgiver
Gymnasieforskning
Udgivelse
Genre
Interview
Omfang, antal sider
4
Udgivelsesår
2017

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.