Indholdet i samfundsfag bliver blandt andet skabt i samspil mellem lærer og elever. Elever, der er født i andre lande, er en mulighed for at få andre perspektiver på emner som menneskerettigheder og folkeret. Men det kræver, at underviseren er opmærksom på, at følelser spiller en væsentlig rolle, viser forskning, som Katarina Blennow fra Lunds Universitet står bag.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Samfundsfag handler også om følelser
Forfatter(e)
Katarina Blennow
Udgiver
Gymnasieforskning
Udgivelse
Genre
Interview
Omfang, antal sider
4
Udgivelsesår
2017
Humaniora og samfundsfag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.