Forskningsdatabase
Abstract

Indholdet i samfundsfag bliver blandt andet skabt i samspil mellem lærer og elever. Elever, der er født i andre lande, er en mulighed for at få andre perspektiver på emner som menneskerettigheder og folkeret. Men det kræver, at underviseren er opmærksom på, at følelser spiller en væsentlig rolle, viser forskning, som Katarina Blennow fra Lunds Universitet står bag.

Fakta
Titel
Samfundsfag handler også om følelser
Forfatter(e)
Katarina Blennow
Udgiver
Gymnasieforskning
Udgivelse
Genre
Interview
Omfang, antal sider
4
Udgivelsesår
2017

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.