I mere end 40 år har tyske lærere i samfundsfag undervist efter tre principper, som grundlæggende skal hindre dem i at indoktrinere eleverne. Det betyder blandt andet, at lærere meget tydeligt skal deklarere, når de underviser i politiske ideer eller forskningsmæssige teorier, som er kontroversielle. I Tyskland er de blevet et instrument til at reflektere over kritiske uddannelsesmæssige situationer, fortæller den tyske professor Tilman Grammes.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
I Tyskland skal lærere overholde principper for kontroversielle emner
Forfatter(e)
Tilman Grammes
Udgiver
Gymnasieforskning
Udgivelse
Genre
Interview
Omfang, antal sider
6
Udgivelsesår
2017
Humaniora og samfundsfag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.