Forskningsdatabase
Abstract

Denne artikel udvikler med afsæt i det teoretiske analyseapparat Legitimation Code Theory (Maton, 2014) og begrebet semantisk tyngde et sæt analyseredskaber, der gør det muligt at undersøge empirisk, i hvilken grad en konkret videnpraksis evner at bevæge sig mellem det almene og det konkrete og i den henseende integrere teori og praksis.

Fakta
Titel
Lærerviden i spændingsfeltet mellem det almene og konkrete
Forfatter(e)
Peder Holm-Pedersen
Udgiver
Gymnasieforskning
Udgivelse
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
25
Udgivelsesår
2023

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.