Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Praktisk originalitet - Om ethos som retorisk kategori og originalitet som ethosdyd i gymnasietekster (1/2)
Praktisk originalitet - Om ethos som retorisk kategori og originalitet som ethosdyd i gymnasietekster (2/2)
Professionel udvikling for naturfagslærere – tematiseret med data fra KiU og QUEST
Profiler på hhx og htx – evaluering af økonomifag på hhx og teknologifag på htx
Profilering og faglige samspil: Erfaringer fra projekt "Klare profiler i studieretningerne"
At blive på sporet
Rapport for ”Næsten lektiefri læringsrum” på fem VUC’er i Region Midtjylland
Forståelsesorienteret feedback i matematik og fysik på htx og stx - med henblik på øget gennemførelse og afbødning af den negative sociale arv
Evaluering af “Galatheaklassen 1” og “Galatheaklassen 2”: To talentplejeforløb afholdt i regi af ScienceTalenter
Klasserumskultur, inklusion og fraværsbekæmpelse
Projektarbejde og evaluering i billedkunst i gymnasiet og hf
Klasserumsledelse og elevinddragelse - Erfaringer fra syv udviklingsprojekter på de gymnasiale uddannelser
Kompetencer i produktionsorienterede forløb – faser og processer
Evaluering af projekt Ungeguide på Bornholm
Digitale læringsressourcer i folkeskolen og de gymnasiale ungdomsuddannelser
Rapport fra arbejdsgruppe for prøveformer der tester innovationskompetencer i gymnasiet
Unges uddannelsesvalg i tal
Den faglige udvikling i gymnasiet
Abduktive læreprocesser
Review: Brug af data i skoleledelse
Baggrundsraport. Relationskompetence og Klasseledelse i gymnasiet - et aktionsforskningsprojekt
Ret og gyldighed i gymnasiet
Erfaringsopsamlingsrapport. Relationskompetence og klasseledelse i gymnasiet - et aktionsforskningsprojekt
Lærererfaringer og gode råd. Relationskompetence og Klasseledelse i gymnasiet - et aktionsforskningsprojekt
Slutrapport. Udvikling, test og validering af QTI-spørgsmål i en dansk gymnasiekontekst
Previous
Next