Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Rapport for 'forsøg med læring i bevægelse'
Prøver med 24 timers forberedelse
Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab?
Projektarbejde på htx
Rigtige piger går ikke på htx, men piger er glade for at gå der – et kvantitativt blik på køn, oplevelser og interesser
Teknologifaget – succes og udfordringer
Skriveridentitet på hf – unge kursisters perspektiv på skriveudfordringer
STEM i gymnasiet : Aktiviteter og idéer
Ned i de tekniske detaljer i AI i gymnasiet
Perspektiverende efterord: Hvad nu hvis kroppen ikke er den eneste aktør i det dramatikpædagogiske rum?
Computational Thinking i matematik, naturvidenskab og samfundsfag (CTiMNAT): Evaluering af projektets tredje kursusforløb 2021-2022. Rapport udarbejdet for Danske Science Gymnasier (DASG) af Center for Computational Thinking & Design, Aarhus Universitet
En effektfuldhedsundersøgelse med elevperspektiver i praksis : Fagligt samspil mellem dansk og kemi i stx-gymnasiet
Marsbasen - fysik c i gymnasiet
Feedback-aktiviteter i ungdomsuddannelse: Mod en åben kultur for selvstændighed, samarbejde og refleksion
The Grand Canyon as Contested Terrain
Fælles udvikling af matematik : om udfordringer og mulige løsninger i forhold til matematik i grundskolen, på de gymnasiale uddannelser og på erhvervsuddannelserne
Kønshierarki i kanonlitteratur: En kvantitativ undersøgelse af køn
Globaliseringen og dansk erhvervsliv
Stort set alle elever bruger maskinoversættelse i undervisningen - gør du?
Gruppesamtaler var med til at reducere gymnasieelevers druk
Fra Engelsk til Engelsk: Beretning fra et NCFF-støttet samarbejdsprojekt
Gruppearbejde som en demokratisk aktivitet
Historieundervisning i Danmark – epokale tendenser, kontinuitet og forandring i lærebøger og læremidler
Fra konkurrencestat til sikkerhedsstat: Staten under og efter globaliseringen
Elevperspektiver på fremmedsprog fra grundskole til gymnasium. En motivations- og barriereanalyse.
Previous
Next