Forskningsdatabase
Abstract

I dette nummer af Gymnasiepædagogik er det en stor glæde at kunne præsentere artikler skrevet af fem mastere fra hhv. didaktik- og ledelseslinjen som dimitterede i 2019. Artiklerne viser ikke bare, at der er noget vigtigt på spil i gymnasiet, de vidner også om, at gymnasiet (endnu engang) er blevet beriget med nogle meget dygtige mastere, som de kommende mange år vil kunne arbejde professionelt med organisatoriske og didaktiske udviklingsprocesser i gymnasiet. Nogle der kan gå foran og sætte retning og kvalitet i det nødvendige udviklingsarbejde Artiklerne er meget forskellige og demonstrerer dermed masteruddannelsens bredde, men de har det meget vigtige til fælles, at de bygger på grundige empiriske undersøgelser i gymnasiet.

Fakta
Titel
Fire centrale indblik i gymnasiet
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen
Udgiver
Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, nr. 115, s. 5-8
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2020

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.