Forskningsdatabase
Abstract

I dette nummer af Gymnasiepædagogik er det en stor glæde at kunne præsentere artikler skrevet af fem mastere fra hhv. didaktik- og ledelseslinjen som dimitterede i 2019. Artiklerne viser ikke bare, at der er noget vigtigt på spil i gymnasiet, de vidner også om, at gymnasiet (endnu engang) er blevet beriget med nogle meget dygtige mastere, som de kommende mange år vil kunne arbejde professionelt med organisatoriske og didaktiske udviklingsprocesser i gymnasiet. Nogle der kan gå foran og sætte retning og kvalitet i det nødvendige udviklingsarbejde Artiklerne er meget forskellige og demonstrerer dermed masteruddannelsens bredde, men de har det meget vigtige til fælles, at de bygger på grundige empiriske undersøgelser i gymnasiet.

Fakta
Titel
Fire centrale indblik i gymnasiet
Forfatter(e)
Torben Spanget Christensen
Udgiver
Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, nr. 115, s. 5-8
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2020

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.