Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
THE TRANSITION FROM UNIVERSITY TO HIGH SCHOOL AND THE CASE OF EXPONENTIAL FUNCTIONS
A multimodal interactional analysis of everyday English grammar teaching practices in five Danish gymnasium classrooms Investigating practice in relation to research and policy on L2 grammar instruction
Professioner, paradokser og strategier i organisatorisk forandring - et studie i tilblivelsen af det ny gymnasium
Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole
Hvordan kan man evaluere udbyttet af museumsbesøg?
Gymnasiefysikfagets almendannelsesbidrag
Gymnasieelevers sociovidenskabelige argumentation
Sådan modvirkes gymnasiereformens virkninger på nationens nationalprodukt, økonomiske vækst og åndsliv
Vejen mod de 95 pct.: En erfaringsopsamling fra "Ungdomsuddannelse til alle" (1)
Unges syn på idræt, bevægelse og sundhed i gymnasieskolen
Dannelse og dissonanser
Dans i gymnasiet
Gymnasiets dilemmaer – lærernes positioner
Udviklingsprojekter som læringsrum
Har du lavet dine lektier i dag? Lektier og studiekompetence i det almene gymnasium
Rullende brobygning – mellem folkeskole og gymnasium
Læsevejledere i gymnasiet
Sociale medier i gymnasiet
Visuel hf – vision og virkelighed
Når gymnasiet er en fremmed verden: Eleverfaringer - social baggrund - fagligt udbytte
Læringsmiljø og naturvidenskab på htx [bog]
Modernization of upper secondary school in Denmark
Hvad er problemet? Fire konkurrerende diskurser om gymnasiereformen
Læringspotentialet ved anvendelse af spil- og rollemetaforer i virtuelle 3D-verdener
Resultater fra det nationale gymnasieprojekt – ”Hvor er vi på vej hen?”
Previous
Next