Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Egen profil eller samfundsgaranti i uddannelse
Rytmisk musik, kreativitet og dannelse. Til besvarelse af spørgsmålet: Hvorfor er musik vigtig?
Samtidens spin: Konstruktion af pseudovirkeligheder
It-fagets metoder, version 0.3
Naturvidenskab som stofområde og som metode
Elever har stor nytte af kreative fag i gymnasiet
Stress blandt gymnasielærere
Litteraturhistoriens sørgelige historie i gymnasiet og kompetencebegrebets himmelflugt
At gentænke litteraturhistorien uden facitlister og fine fornemmelser
‘Whys’ and ‘Hows’ of Using Philosophy in Mathematics Education
Originalitet i teksten og tiden
Velfærdsledelse i gymnasiet - Hvorfor og hvordan?
Brug den litteraturhistoriske kikkert
Teamorganisering i studieretningsgymnasiet – mere selvledelse, mere standardisering?
En didaktisk begrundelse for læringsmålsorienteret undervisning
Fokusområde: Faglig udvikling og fagsamspil
Gymnasiereformen og udfordringer – med fokus på naturfagene og matematik
Students' attitude towards computer algebra systems (CAS) and their choice of using CAS in problem-solving
Fra universitetskandidat til gymnasielærer. En Bourdieu-inspireret analyse af lærersocialisering gennem det gymnasiale pædagogikum.
Den skriftlige opgave på pædagogikum
Skriveridentitet på hf – unge kursisters perspektiv på skriveudfordringer
At gøre det svære konkret - mini-modeller som stilladsering og respons på afsnits- og tekstniveau
Distraction and digital media
Ud i haven
Kvalitet i undervisningen – hvad forstår vi egentlig ved det?
Previous
Next