Forskningsdatabase
Abstract

Nytænkning af prøve – og evalueringsformer kan med fordel blive en ledetråd i det kommende læreplansarbejde. Yderligere kan det blive afgørende for implementeringsprocessen, i hvilket omfang erfaringer og kompetencer fra praksis kommer i spil, når læreplansgrupperne skal nedsættes. Behovet for pædagogisk og didaktisk efteruddannelse af lærere og ledere er en central udfordring, hvis den kommende reform skal lykkes. Derudover inviterer forligsteksten (MBUL, 2016) til en flerhed af udfordringer som i denne analyse er udvalgt i forhold til hvad der kan betragtes som væsentlige opmærksomhedspunkter for matematik og naturfagene.

Fakta
Titel
Gymnasiereformen og udfordringer – med fokus på naturfagene og matematik
Forfatter(e)
Helle Mathiasen
Udgiver
Institut for naturfagenes didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
MONA, 2016 (3)
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
6
Udgivelsesår
2016

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.