Gymnasieforskning Gymnasieforsknings logo

  • MAGASIN
  • AKTUELT
  • FORSKNINGSDATABASE
  • PODCAST
  • OM OS
  • Min Profil
Min Profil

Kategorier

Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse

Forskningsartikler

Alle

Efter publiceringsdato
Sproghistorie i gymnasieskolen
Når ordene ikke svarer til hinanden. Sprogtypologi og oversættelse.
Sproghistorie i Almen sprogforståelse (AP) i gymnasiet. En bro til sprogstudier på universitetet?
CL på den pædagogiske og didaktiske dagsorden
Ja tak til bæredygtig sprogudvikling
Globalt medborgerskab i gymnasiet
CL møder sprogfagsdidaktikken – inspiration fra en bog
Verdensborgeren i sprog- og kulturpædagogikken
Latin-Amerika i lærebøker i spansk
Opgavedidaktik og stilladsering
Om at analysere kultur i læremidler
Brug af tasks i begynderundervisning i kinesisk
Hvorfor nu tale om curriculum?
Syv myter om begyndersprog
Kritiske potentialer i sprogpædagogisk praksis
Kritisk kulturel bevidsthed i franskfaget
Strategisk udvikling i gymnasiale netværk
Students’ use of Facebook for peer-to-peer learning
Stress i gymnasiet. Sammenfatning af resultater og anbefalinger
Benspænd for fremmedsprog
Studiekompetence
Studiekompetencer i de erhvervsgymnasiale uddannelser - en undersøgelse af studiekompetencer i HHX og HTX uddannelserne, med særlig henblik på uddannelsernes profilfag
Styring, ledelse og resultater på ungdomsuddannelserne
Sundere kantiner på gymnasier
Styrket formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen
Previous
Next
Gymnasieforskning logo
KONTAKT
redaktionen@gymnasieforskning.dk
Arrow An arrow icon
OPRET ABONNEMENT
InDhold
MagasinAktueltFORSKNINGSDATABASEPodcastOM OSOM OS
FØLG OS
NYHEDER PÅ MAILLINKEDINFACEBOOK
Privatlivspolitik
Copyright © Gymnasieforskning