Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Sproghistorie i gymnasieskolen
Når ordene ikke svarer til hinanden. Sprogtypologi og oversættelse.
Sproghistorie i Almen sprogforståelse (AP) i gymnasiet. En bro til sprogstudier på universitetet?
CL på den pædagogiske og didaktiske dagsorden
Ja tak til bæredygtig sprogudvikling
Globalt medborgerskab i gymnasiet
CL møder sprogfagsdidaktikken – inspiration fra en bog
Verdensborgeren i sprog- og kulturpædagogikken
Latin-Amerika i lærebøker i spansk
Opgavedidaktik og stilladsering
Om at analysere kultur i læremidler
Brug af tasks i begynderundervisning i kinesisk
Hvorfor nu tale om curriculum?
Syv myter om begyndersprog
Kritiske potentialer i sprogpædagogisk praksis
Kritisk kulturel bevidsthed i franskfaget
Strategisk udvikling i gymnasiale netværk
Students’ use of Facebook for peer-to-peer learning
Stress i gymnasiet. Sammenfatning af resultater og anbefalinger
Benspænd for fremmedsprog
Studiekompetence
Studiekompetencer i de erhvervsgymnasiale uddannelser - en undersøgelse af studiekompetencer i HHX og HTX uddannelserne, med særlig henblik på uddannelsernes profilfag
Styring, ledelse og resultater på ungdomsuddannelserne
Sundere kantiner på gymnasier
Styrket formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen
Previous
Next