Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
De Mange Måder: Om mål og differentiering i gymnasiets danskfag, Hæfte 1 - Teori
De Mange Måder: Om mål og differentiering i gymnasiets danskfag, Hæfte 2 - Praksis
Samtidens skoleledelse - tegn og tendenser i toneangivende ledelsesdiskurser
Evaluering af Gymnasiet tænkt forfra 2012-2015
Vejen til reformen 2017
Det normale ungdomsliv - hverdagsliv, fællesskab, trivsel og fremtid
Det nye undervisningsrum
Det kunstneriske fagområde på stx og toårigt hf
Det økonomiske fagområde på hhx
Hvad er det særlige ved VUC?
Digitale kompetenceområder
Digitalisering i gymnasiet set fra elevers perspektiv
Det tekniske og naturvidenskabelige fagområde på htx og stx
Skoleledelse - en samtidsdiagnose.
Motiverende relationer
Eksamensformer i det almene gymnasium
Eksamensformer: Valg med konsekvenser
Stress i gymnasiet. Hvad der stresser gymnasielever og hvordan forebyggelse og behandling virker med ’Åben og Rolig for Unge’
Eksamensgenrerne i dansk - Hvilke skriftlige ressourcer realiseres hos eleverne?
Digitalt understøttet faglighed og almendannelse
Elevers oplevelse af IT i gymnasiet og HF - Belyst gennem diskussionsværksteder med elever fra DDNs virtuelle gymnasieprojekt
"Elevernes stemmer" - Fysikfaget, undervisningen og lærerroller, som eleverne opfatter det i det almene gymnasium i Danmark
Elevfeedback og læring
Elevforudsætninger og faglig progression
En gang fagdidaktiker, altid fagdidaktiker
Previous
Next