Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Sprogfagene i gymnasiet fra 2005 til nu
Hvilke sprogdidaktiske greb kalder nutidens og fremtidens sprogundervisning på - og hvordan kan vi motivere eleverne til at lære andre fremmedsprog end engelsk?
Tegn på lærerudvikling
Proportion in mathematics textbooks in upper secondary school
Institutional practices in the case of the number e at upper secondary school in Sweden
The challenge of social media – Between prohibition and indifference in the classroom
Theory into practice: situated reflection in product-oriented courses
Når sproget vokser - En undersøgelse af kvalifikations- og dannelsesmål i skriftlig og mundtlig dansk i et tre-årigt forsøgsprojekt i fem gymnasieklasser
Tid til lærersamarbejde - Iagttagelse af lærerkollegiale interaktionssystemer i handelsgymnasiet efter gymnasiereformen
Undervisning i det nye samfund
Playful Knowledge - An Explorative Study of Educational Gaming
Transforming K-12 Assessment: Integrating Accountability Testing, Formative Assessment, and Professional Support
Uddannelser der motiverer - forsøg på forandring på ungdomssuddannelserne
Privatøkonomi og uddannelse – analyser på baggrund af forbrugsundersøgelsen 2001-2003
Uddannelsesvalg, vejledning og karrierelæring i et ungeperspektiv
Overgangsproblemer som udfordringer i uddannelsessystemet, case 4: Overgange imellem stx og universitet – fagligheder og introforløb
Overgangsproblemer som udfordringer i uddannelsessystemet, case 5: Progression i matematiske kompetencer? En analyse af systemforventninger for matematik i overgangene mellem grundskolen, det almene gymnasium og universitetet
Overgangsproblemer som udfordringer i uddannelsessystemet, case 6: Fransk og tysk fra grundskole til universitet: En undersøgelse af læreplaner
Overgangsproblemer som udfordringer i uddannelsessystemet, case 1: It-anvendelse, it-faglighed og it-tilgange
Overgangsproblemer som udfordringer i uddannelsessystemet, case 2: Progression i matematik og naturvidenskab fra grundskole til stx - hvordan kan det blive helt forkert i gymnasiet at bruge det, man har lært?
Overgangsproblemer som udfordringer i uddannelsessystemet, case 3: Overgang fra gymnasiet til engelsk på universitetet En undersøgelse af overgangen fra gymnasiet til de første år på engelskstudiet på universitetet
Reformer & Ledelse
Talentudvikling på de gymnasiale uddannelser. Tilrettelæggelse og erfaringer
Udfordringer til historiedidaktikken
Vidensdeling, reform og usikkerhed
Previous
Next