Forskningsdatabase
Abstract

Foruden denne introduktion og afslutningen består rapporten af fire hoveddele (del II-V) med hvert sit tema og med et varierende antal kapitler. Der er mange forbindelseslinier på kryds og tværs i rapporten, hvoraf en del fremhæves gennem referencer i teksten, og det er derfor ikke nødvendigt at læse kapitlerne i den givne rækkefølge. Tværtimod vil forskellige læsere med forskellige interesser og forudsætninger formodentlig foretrække forskellige veje gennem materialet. Selv om teori og empiri på ingen måde er skarpt adskilt, så er vægten af de to ingredienser alligevel forskellig i de forskellige kapitler. Det er derfor vort håb, at læseren kan have gavn af de introduktioner til hver del, som forsøger at fremdrage relationer mellem problemstillinger og angrebsvinkler i delens enkelte kapitler. Hvert kapitel har en forfatter, som har ansvaret for den endelige udformning af teksten, og som også har udført hoveddelen af det arbejde, der ligger til grund for kapitlet, (i nogle tilfælde i tæt samarbejde med andre). Desuden er alle dele af rapporten blevet grundigt diskuteret i den samlede ALF-gruppe. ALF-gruppen består af Henrik Bang, Jytte Bang, Karin Beyer, Jens Dolin,  Verner Schilling. (Publikationen er delt i to)

Fakta
Titel
At lære fysik - et studium i gymnasieelevers læreprocesser i fysik (2/2)
Forfatter(e)
Henrik Bang, Jytte Bang, Karin Beyer, Jens Dolin og Verner Schilling
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie 2001 (19)
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
142
Udgivelsesår
2001

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.