Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Gymnasielæreres forståelse af karrierelæring : en Koselleck inspireret begrebshistorisk analyse
Konstrukt, generalisering og held ved mundtlige eksaminer i gymnasiet
Behov for viden om cyber - og informationssikkerhed : uddrag af baggrundsForskningsrapport
Velfærdslandskaber – efterkrigstidens drømmefabrik
Feedbackkommunikation og professionsudvikling: tre teoretiske perspektiver
Det' lig'som teksten sådan bølger : Forfatterskolens æstetiske og undersøgende tekstlæsninger som inspiration til gymnasiets klassesamtaler om litteratur
Gode spørgsmål, rigtige svar: grund i samfundsfaglig metode
Talentakademiet: Når elever bliver til talenter og undervisning til talentaktiviteter
Sprogforskeren som kriminaltekniker
Didaktisk tænkning på arbejde : en brugs til almendidaktik på det gymnasiale pædagogikum
Evaluering af Undervisningsministeriets læringskonsulentforløb og -aktiviteter: Indsatser på grundskole-, erhvervsuddannelses- og gymnasieområdet
Gymnasieelevers dømmekraft - et undervisningskontekstuelt it-anvendelsesperspektiv
Korpuslingvistik i fremmedsprogsundervisningen : Med tysk i gymnasiet som eksempel
Elevtrivsel i gymnasieskolen
On the Uses of Horror in the Classroom
Fem teoretiske konstruktioner: introduktion til bogen "matematikvejledning i gymnasiet"
Faglighedsforskningsrapporten i dansk
STEM-grundfag på erhvervsuddannelserne : Analyse af undervisningspraksisser og undervisernes kvalifikationer og kompetenceudviklingsbehov
Gymnasieskolers visioner om uddannelsesledelse på program-, organisations- og samfundsniveau.
Global dannelse : Praksis og potentialer på danske efterskoler
Flere boller i suppen : En undersøgelse af og refleksion over den diskurs, der anvendes i forbindelse med overgangen fra grundskole til gymnasium
Familie, uddannelse og etnisk udsatte unge
Fagligt samspil mellem rammevilkår og didaktikdiskurser
The Decolonial Potential of First Nation Young Adult and Speculative Fiction
Lærere, ledere og elever taler om GCP
Previous
Next