Formålet med denne undersøgelse er at bidrage til et mere informeret grundlag for beslutninger inden for fremmedsprogsområdet på alle niveauer. Undersøgelsen viser via en fremskrivning af status quo, hvordan lærerdækningsmulighederne inden for fremmedsprog i folke og gymnasieskolen vil se ud de næste tyve år. Analysen peger på mange interessante områder, problematikker og potentielle mangelsituationer selv under den konservative status quo forudsætning. Den peger på store regionale forskelle og interessante forskelle inden for de forskellige fremmedsprogsfag, og den nuancerer udsagn om, at der bliver lærermangel i fremmedsprog. Det er vores håb, at den kan danne et bedre grundlag for kommende diskussioner om og beslutninger om, hvordan det kan sikres, at ambitionerne i Strategi for styrkelse af fremmedsprog i uddannelsessystemet kan indfries. Undersøgelsen er lavet af Epinion for Det Nationale Center for Fremmedsprog
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Kortlægning af Fremmedsprog i Uddannelsessektoren. Epinion for Det Nationale Center for Fremmedsprog
Forfatter(e)
Epinion
Udgiver
Det Nationale Center for Fremmedsprog
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
79
Udgivelsesår
2021
Sprogfag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.






