Forskningsdatabase
Abstract

Denne analyse af universitetsstuderendes motivation for og oplevelser af deres sproguddannelser indgår i rækken af NCFF-analyser af elever og studerendes perspektiver på fremmedsprog i uddannelsessystemet og bidrager med viden om: · hvorfor studerende vælger at læse sprog · hvordan de oplever deres uddannelse, og · hvilke arbejdsmæssige fremtidsforestillinger de gør sig. Undersøgelsens data udgøres af 59 gruppeinterviews med i alt 160 sprogstuderende fra fem danske universiteter.

Fakta
Titel
Universitetsstuderendes perspektiver på deres sproguddannelser
Forfatter(e)
NCFF
Udgiver
Det Nationale Center for Fremmedsprog
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
102
Udgivelsesår
2025

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme kolleger, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.