Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Kompetencebegrebet anskuet ud fra et erhvervspædagogisk perspektiv
Kompetence og curriculum
Mellem kreativitet og instrumentalisering: Om professionalisering og handlestrategier i undervisningen
Gymnasiereform 2005: Udvikling eller retraditionalisering?
Åbne læringsressourcer – mod en sociokulturel teori om læringsressourcer
Vidensmedier på nettet
Undervisningsorganisering, -former og -medier – på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser / Powerpoint
Tendenser i it-brug i de gymnasiale uddannelser – ”Hvor er vi på vej hen?”
Drop ansvar for egen læring
Nye veje med IT i de gymnasiale uddannelser – lærererfaringer fra det nationale forsknings-, udviklings- og netværksprojekt 2012
E-Learning Concepts in Higher Education
Teknologi og læring i de gymnasiale uddannelser
Undervisningsorganisering, -former og -medier – på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser (2/4)
At læse elever- Hvordan værdsættes personen i teksten i det gymnasieskriftlige?
Computerassisteret undervisning
Kropslige øvelser i fysikundervisning
Promises of reflexivity – Managing and Researching Inclusive Schools
Forskningscirklen: inkluderende undervisningsmetoder inspiration til-, refleksioner over- og erfaringer med inkluderende undervisningsmetoder på gymnasiale uddannelsesinstitutioner i Øresundsregionen
At tegne en tanke - første rapport om visuel hf i Viborg
Mellem Bagenkop og Harboøre– elevfortællinger fra danske udkanter
International Comparative Studies on Mathematics Education: A Viewpoint from the Anthropological Theory of Didactics
THE TRANSITION FROM UNIVERSITY TO HIGH SCHOOL AND THE CASE OF EXPONENTIAL FUNCTIONS
A multimodal interactional analysis of everyday English grammar teaching practices in five Danish gymnasium classrooms Investigating practice in relation to research and policy on L2 grammar instruction
Professioner, paradokser og strategier i organisatorisk forandring - et studie i tilblivelsen af det ny gymnasium
Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole
Previous
Next