Forskningsdatabase
Abstract

Udbredelsen af internettet og den øgede digitalisering præger i dag udviklingen inden for it-støttet læring. E-læringssystemer, digitale biblioteker, læringsobjekter og senest social software i form af weblogs og wikier har de senere år domineret initiativerne inden for it-støttet læring i uddannelsesverdenen. Sigtet med denne afhandling er at kvalificere diskussionen og udviklingen af it til understøttelse af læring.

Fakta
Titel
Åbne læringsressourcer – mod en sociokulturel teori om læringsressourcer
Forfatter(e)
Christian Dalsgaard
Udgiver
Institut for Informations- og Medievidenskab, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d.-afhandling
Omfang, antal sider
293
Udgivelsesår
2007

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.