Forskningsdatabase
Abstract

Artiklen omhandler professionalisering af gymnasielærere, mere konkret deres måde at indgå i teamsamarbejde og praktisere den overgang fra privatpraktiserende lærer til teamlærer, som ønskes i forlængelse af den seneste (2005) reform af gymnasiet. Artiklen indeholder en række cases, som giver forskellige billeder på lærernes måde at imødekomme – eller ikke imødekomme – team-tanken – fra det kreative team til det mere instrumentelle team.

Fakta
Titel
Mellem kreativitet og instrumentalisering: Om professionalisering og handlestrategier i undervisningen
Forfatter(e)
Jakob Ditlev Bøje
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik nr. 66, s. 69-93
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
24
Udgivelsesår
2007

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.