Forskningsdatabase
Abstract

Et større nationalt projekt har sat sig for at undersøge hvilke potentialer, begrænsninger og faldgruber brugen af digitale medier og netmedierede kommunikationsfora kan have, når det drejer sig om at understøtte undervisningskommunikation og elevernes videnskonstruktion. Dets undersøgelser viser, at teknologibrug kan understøtte undervisningen på en række relevante punkter.

Fakta
Titel
Teknologi og læring i de gymnasiale uddannelser
Forfatter(e)
Helle Mathiasen
Udgiver
REVY: Tidskrift for Danmarks Forskningsbiblioteksforening
Udgivelse
REVY: Tidskrift for Danmarks Forskningsbiblioteksforening, 2012 (35), s. 14-16
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2012

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.