Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Naturfagsdidaktiske problemstillinger i et fagsammenlignende perspektiv
HF i dag – status og nye spørgsmål: En pilotundersøgelse af elevprofiler på toårigt HF
Om årsager til frafald fra HF - En pilotundersøgelse af frafaldne elever
Læringsmiljø og naturvidenskab på htx – kvaliteter og udfordringer
Niende klasse og hvad så? - en midtvejsrapport om unges uddannelsesvalg og overgang fra grundskole til ungdomsuddannelse og arbejde
Hvor blev drengene af? Køn og uddannelsesvalg efter gymnasiet
Drenge og piger på ungdomsuddannelse - hvad betyder køn for elevernes uddannelsespraksis
I Danmark er jeg født - Etniske minoritetsunge i bevægelse
Status på anvendt matematik på det almene gymnasium
Optimal adgangsregulering til de videregående uddannelser og elevers valg af fag i gymnasiet
Evner, fag, indsats i gymnasiet og beståelse på samfundsvidenskab
Klassen spiller ind ‐ klasserumskultur, fællesskaber og deltagelse i gymnasiet
Gymnasiereformen og Galileis 3 revolutioner
Naturfagsdidaktiske problematikker
Gymnasiereformen – hvilken vare er bestilt?
Humanistisk naturvidenskab? – Mogens Pihl og gymnasiets fysikundervisning omkring 1960
Om den uformelle (mis)brug af medier i det formelle uddannelsessystem
Unges interesse for naturfag – hvad ved vi, og hvad kan vi bruge det til?
To uforenelige verdener? Til- og fravalg af tekniske og naturvidenskabelige fag og uddannelser
Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter
Den lokale naturfaglige kultur – et fokus for udvikling
Matematikvanskeligheder og regnehuller?
Fysik er også for piger
Didaktiske miljøer for ligedannethed
Værdier og etik i naturfaglig undervisning
Previous
Next