Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Progressionsforestillinger
Evaluering af tablettens indvirkning på læring og undervisningspraksis
Modernitetsdiskurs og lærerbevidsthed
I forbindelse med team skal der nødigt være kærlighed'
Rektor som forandringsagent
Integreret evaluering – et pædagogisk eksperiment
Lærerprofessionalisme og organisatorisk læring
Udvikling af undervisningen
Evaluering af arbejdsformer og fagligt samspil i stx, hhx og htx efter gymnasiereformen
Hf på VUC - et andet valg
Historiefagets og samfundsfagets didaktisering
Når innovation og fagligt samspil sætter fag under pres – et casestudie
Giver det mening at forske i ’kulturfag’? På vej mod et studie af skrivning i dansk og engelsk i en gymnasiekontekst
Musikfaget mellem læring og forældelsespres På vej mod en mere teknisk uddannelseskultur?
Samfundsfag – en uddifferentiering i og en udfordring til historiefaget
Historiedidaktik som metakognition – udspil til komparativ fagdidaktik
Det sammenlignende fagdidaktiske projekt
Komparativ fagdidaktikk? Eksempler, hypoteser og forutsetninger
Fagdidaktik som integrativt relationsfelt
Færdigheder og produktion af udtryk
Tværfaglig fagdidaktik
Sammenlignende fagdidaktik – om muligheden for at ’oversætte’ et fagdidaktisk koncept
Lyst og ulyst i en kompleks verden – replik til indlæg fra Buhl, Jakobsen og Dolin
Sammenlignende fagdidaktik forstået som kvalitative studier af multiple cases – nogle perspektiverende kommentarer
Formål og ambitionsniveau i sammenlignende fagdidaktik
Previous
Next